Ga naar de hoofdinhoud
Ontwikkelen

Design Sprint bij KPN in Rotterdam

Door mei 3, 2022mei 6th, 2022Geen commentaar
Het ontwerp van een case management proces

Afgelopen week waren Xander Mourik en Frido Aalbers op bezoek bij KPN om een gedeelde visie te vormen op de kansen en uitdagingen voor de zakelijke helpdesk. Met behulp van de Google Ventures Design Sprint methodiek hebben we het case management proces uitgetekend, experts geïnterviewd en doelen geformuleerd. Een deel van de gedefinieerde kansen zal binnenkort direct worden geïmplementeerd, en een gedeelte zal in twee-wekelijkse sprints verder worden ontwikkeld.

Een design sprint in 1 dag?

Klopt, voor een Design Sprint uit de koker van Google Ventures staat natuurlijk een volle werkweek. De invulling begint met definiëren, gaat verder met ideation, volgt op met beslissen en sluit af met prototypen en testen. De eerste dag van de design sprint houdt zich dus vooral bezig met definiëren: wat is het doel wat we willen bereiken en hoe komen we daar? Met behulp van experts kunnen vervolgens de grootste kansen en uitdagingen eenvoudig vastgelegd worden. De vervolgstappen die je tijdens de GV Design Sprint in de overige vier dagen zou nemen, worden nu in twee wekelijkse sprints binnen het team van KPN uitgevoerd.

Doe ook een Design Sprint

We zullen binnenkort de Design Sprint toevoegen aan onze website. Heb je nu al interesse? Neem dan nu contact op!

Met dank aan Jasper Kuin en Eva Nagtegaal die het aandurfden om dit proces met ons te doen.

Secured By miniOrange